نقشه برداری دماوند

مقدمه

انجام خدمات نقشه برداری، در کنار نیازمندی به تخصص بالای فنی و ابزاری، به شناخت دقیق منطقه مربوطه دارد. این شناخت شامل جنس خاک منطقه، میزان ناهمواری، بافت از نظر مقاومت، نوع قطعه بندی املاک در زمان های مختلف و … دارد. به همین منظور استفاده از نقشه بردارانی که منطقه مورد برداشت اشراف دارند باعث می شود کاری دقیق تر و حساب شده تر انجام گیرد. نقشه برداری دماوند دارای نکات خاصی است. در ادامه با ما همراه باشید.

 

نقشه برداری دماوند

نقشه برداری در شهر دماوند به دلیل وجود ساختار خاص خاک، پارامترهای شهرسازی و طرح های توسعه ای موجود در آنجا، سلیقه سازندگان، مشتریان و رویکرد شهرداری دماوند دارای نکات قابل توجهی هست که در حین کار باید در نظر گرفت. دانستن این نکات باعث می شود کاری دقیق تر و مختص بافت این شهر انجام گیرد.

 

نقشه برداری دماوند | ایران UTM

 

 

نقشه برداری دماوند معمولا در چه فرمت هایی انجام می شود؟

نقشه برداری در شهر دماوند معمولا در فرمت هایی انجام می گیرد که اداره ثب، شهرداری و سایر سازمان های ذیربط از آن نقشه ها برای انجام پروسه های اداری و اجرایی املاک استفاده می کنند. در ادامه سعی می کنیم به بخشی از انواع فرمت های نقشه برداری دماوند بپردازیم.

نقشه utm دماوند

تهیه نقشه utm دماوند عموما برای مواردی انجام می شود که قرار است ملکی قولنامه ای از طریق قانون تعیین و تکلیف ماده 147 از اداره ثبت اسناد و املاک سند دریافت کند. اگر دقت کرده باشید در قسمت زیرین سندهای تک برگی که صادر می شود دو نقشه درج شده است. یکی از این نقشه ها، نقشه یو تی ام ملک بوده و دیگری جانمایی قطعه مربوطه در پلان منطقه است.

بنابراین به طور کلی می توان گفت برای انجام کارهای ثبتی، تهیه نقشه utm در شهر دماوند امری ضروری است. حال با توجه به وضعیت ملک مذکور، ممکن است به جهت اعلام اطلاعات دیگر، سازمان مربوطه نوعی از نقشه های دیگر را نیز در کنار یو تی ام از شما طلب کند.

این نقشه ها ممکن است شامل نقشه یک دوهزارم 2000/1 ، جانمایی، تعیین باقیمانده، نقشه کادر، نقشه وضع موجود و … باشد.

 

نقشه جانمایی پلاک ثبتی دماوند

جانمایی اصطلاحی است که در مشخص کردن وضعیت دقیق ملک بر روی مختصات متعارف نقشه برداری استفاده می شود. این کار معمولا برای افرادی انجام می شود که جایگاه دقیق ملک خود را نمی دانند، سند آنها نسبت به وضع موجود ملک اختلاف متراژ دارد یا به هر دلیلی به مستندات موجود توسط اداره مذکور ایراداتی وارد شده است. جانمایی پلاک ثبتی با مشخص کردن دقیق وضعیت، نقص های مربوطه را برطرف کرده و پروسه اداری ملک را ساده تر می کند.

 

نقشه شمیم دماوند

سامانه شمیم، سامانه ای یکپارچه است که اخیرا به منظور یکسان سازی و سیستماتیک کردن انواع برداشت ثبتی نقاط نقشه برداری و تطبیق نقشه ها در انواع ثبتی، وضع موجود، شهرداری و … می پردازد. سامانه پیشرفته موجود از طریق ابزارهای متصل به خود نقاط برداشت شده را با پایگاه داده مالکیت خود مقایسه می کند. از این طریق علاوه بر اعلام اشکال یا اختلافات احتمالی، ورود به زمین های تحت تملک دیگران در هنگام اجرای نقشه برداری را غیرممکن می کند.

در سال جاری، استفاده از سیستم شمیم برای نقشه برداری در شهر دماوند در بعضی موارد اجباری شده است. بنابراین بهتر است نقشه ای تهیه شود که در این مورد تصدیق لازمه را داشته باشد.

 

نقشه هوایی دماوند

در مواردی که املاک بزرگ مورد بررسی و انجام مراحل اداری است، عموما تهیه نقشه هوایی از اولویت های سازمان های ذیربط است. مواردی مانند زمین های کشاورزی، مناطق بیابانی و بایر، بررسی راه های بین شهری، جانمایی سندهای مادر، نقشه utm سند مادر و … معمولا به تهیه نقشه هوایی نیاز دارند. این نوع نقشه با نمایش بخش بزرگی از سطح زمین به بررسی پارامترهای مهم آن می پردازد. مواردی مانند حریم سند مادر، بافت و پوشش طبیعی منطقه دماوند و … در نقشه های هوایی به خوبی نشان داده می شود.

 

کارشناس رسمی دادگستری دماوند

نقشه برداری دماوند  در هرکدام از موارد بالا ممکن است بسته به وضعیت مدارک و اطلاعات ملک شما، نیاز به ارائه نقشه با مهر کارشناس رسمی دادگستری باشد . سازمان مربوطه که معمولا اداره ثبت اسناد و املاک دماوند است، ممکن است دو نوع کارشناس رسمی را از شما بخواهد:

 

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری دماوند

در برخی موارد به دلیل آنکه در داده های مربوط به نقشه برداری مشکلاتی وجود دارد، اداره ثبت از شما می خواهد نقشه ای که تهیه می کنید را به تایید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری برسانید. نقشه برداری دماوند البته به سمتی رفته است که برای اکثر نقشه ها چنین تاییدیه هایی را از متقاضی می خواهد. اما اگر داده هایی که مورد اختلاف است مربوط به موارد ثبتی و مالکیتی باشد، معمولا تایید این کارشناس کافی نخواهد بود.

 

کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی دماوند

همان طور که اشاره شد، اگر داده هایی که مورد اختلاف است مربوط به موارد ثبتی و مالکیتی باشد، معمولا تایید کارشناس رسمی نقشه برداری کافی نخواهد بود. در این موارد سازمان مربوطه از متقاضی می خواهد که نقشه تهیه شده را به تایید کارشناس رسمی امور ثبتی برساند. به نوعی، تایید چنین کارشناسی از نظر اجرایی بالاتر و پراعتبارتر از مورد قبلی است. بنابراین تا اینجای کار تفاوت این دو نوع کارشناس رسمی را با هم مرور کردیم.

 

 

تیم نقشه برداری ایران UTM دارای بهترین و باتجربه ترین مهندسان نقشه برداری و کارشناسان رسمی امور ثبتی و دادگستری در شهر دماوند است. بنابراین در صورتی که در دماوند به خدمات نقشه برداری احتیاج دارید، کافی است با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت، با بهترین قیمت منطقه در خدمت شما باشیم. جهت مشاوره رایگان و استعلام هزینه ها می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

خدمات نقشه برداری ایران یو تی ام : 09127878431
مهندس نقشه بردار

 

 

افتخار ما همکاری با بهترین اکیپ منطقه است. ما به شما این اطمینان را می دهیم که در تمامی مراحل کار شما در ادارات مربوطه، مشاور شما در زمینه نقشه برداری بمانیم تا کارتان به نتیجه برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 دیدگاه برای “نقشه برداری دماوند

  1. معیین صالحی گفته:

    اکیپ نقشه برداری خوبی بودید در اسرع وقت نقشه utm اینجانب انجام دادید بسیار سپازگذارم

  2. مرادی گفته:

    با سلام خدمت شما بزرگواران سوال بنده این است که سندهای دماوند و جیلارد که بصورت سهمی قید شده .هر سهم ان معادل چند متر مربع میباشد ونحوه محاسبه ان چگونه است؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

Powered by WhatsApp Chat

× مشاوره رایگان