تهیه نقشه یو تی ام UTM که در واقع مخفف کلمه Universal Transverse meractor  است، یکی از مراحل ثابت هر اقدام ثبتی یا تغییر برای یک ملک است. این نقشه از جمله مدارکی است که تمامی ادارات ایران به جهت دریافت اطلاعات کافی از ملک مورد نظر، آن را از متقاضیان طلب می کنند. نقشه utm  یو تی ام از یک سیستم مختصات جهانی به وسیله عکس های هوایی یا جی پی اس های دوفرکانسه ، سه فرکانسه یا به صورت جانمایی دستی در فایل های 1/2000 سازمان نقشه برداری کشور  تهیه می شود .

هر جایی یا نقطه ای روی کره زمین مختصاتی به شکل X,Y دارد و در حقیقت با تهیه نقشه UTM یو تی ام  گوشه های ملک مورد نظر با دقت زیاد در حد میلیمتر بر روی کره زمین ثبت می شود.

از ویژگی های نقشه UTM  بو تی ام  به طور مختصر می توان به موارد زیر  اشاره نمود :

1- تطبیق موقعیت ملک با مشخصات ثبتی ملک مورد نظر 

2 – تعیین مساحت ملک مورد نظر در حد میلیمتر 

3-جهت ارائه به ارگان ها

نمونه نقشه UTM
نمونه نقشه UTM یو تی ام

 تصور بالا نمونه ای از نقشه   یو تی ام utm است.

 

 

تهیه نقشه UTM  یو تی ام 

در حال حاضر به دلیل استفاده بالای نقشه UTM در ارگان های مختلف از قبیل اداره ثبت، شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اداره برق، اوقاف و…. که در مقیاس های 1/100 ,1/500 ,1/2000 و بسته به مقیاس مورد نظر نقشه یو تی ام  UTM استفاده می گردد‌.

با اطلاعات ثبتی سند مالکیت برای املاک مورد نظر جانمایی ملک در سیستم مختصات یو تی ام utm انجام می گیرد و این کار دقیق به وسیله کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری و مهندسین نقشه بردار نظام مهندسی با تجربه و تجهیزات نقشه برداری و عوارض موجود به صورت دقیق بر روی زمین پیاده می گردد.

با وجود کارشناسان و مهندسین ایران utm یو تی ام  امکان انجام کلیه امور، عملیات و خدمات نقشه برداری مربوط به جانمایی و تهیه نقشه UTM یو تی ام و جانمایی بر روی نقشه های 1/2000 سازمان نقشه برداری و نقشه های هوایی وجود دارد .

برداشت وضعیت موجود املاک و زمین های مسکونی و تجاری و کشاورزی و تفکیک اراضی تفکیک یا تقسیم بندی زمین ها از دیگر توانایی های ایران یو تی ام UTM میباشد و این عملیات بسته به تقاضا و یادر خواست کارفرما با استفاده از دستگاه های GPS جی پی اس دو فرکانسه و دوربین های پیشرفته جهت برداشت و پیاده سازی مختصات ملک بوسیله کارشناسان رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی صورت می پذیرد .

همانطور که اطلاع دارید برای انجام طراحی و معماری و تک برگ کردن سند مالکیت نیاز به برداشت وضع موجود ملک از ملک مورد نظر در ارگان های دولتی واجب است و این نقشه باعث بدست آوردن اطلاعات کامل از وضعیت ملک می شود و در ادامه انجام طرح کمک بسیاری می کند با تهیه نقشه یو تی ام UTM  ابهاماتی از قبیل ابعاد، زوایا ، شیب ، ارتفاع و … در ارگان های مختلف از قبیل شهرداری ها ، ادارات ثبت جهادکشاورزی و غیره بر طرف می‌شود.

مهندسان و کارشناسان رسمی دادگستری ایران یو تی ام که تخصص و تجربه بالایی در این زمینه دارند  با در دست داشتن تجهیزات پیشرفته اکیپ‌های نقشه برداری با سابقه بالا سراسر کشور در سریعترین زمان و بالاترین دقت مورد نیاز با قیمتی بسیار مناسب در خدمت شما سروران عزیز هستند.

شعار ایران یو تی ام UTM قیمت دقت دقت است.

در صورتی که نیاز به نقشه برداری دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می توانید فرم تماس با ما را تکمیل کرده یا با شماره 09127878431 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

36 دیدگاه برای “تهیه نقشه UTM یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

    • حمیدرضا فلاح گفته:

      با سلام به شما
      بله نقشه یو تی ام utm یکی از دقیق ترین نقشه ها میباشد و تمامی اطلاعات از قبیل ابعاد مساحات و زوایای ملک قابل استخراج میباشد
      موفق باشد

  1. اکبری گفته:

    با سلام اکبری هستم یک زمینی دارم به مساحت ۲۰۰۰ متر جهت تهیه نقشه یو تی ام در بافت روستا آیا با نقشه های ۱/۲۰۰۰ قابل تهیه میباشد یا با دستگاه جی پی اس دو فرکانسه باید نقشه یو تی ام تهیه کرد؟

    • حمیدرضا فلاح گفته:

      با سلام به خدمت شما دوست عزیز از انجایی که برای تهیه نقشه یو تی ام utm نیاز به نقشه یک دوهزارم یا جی پی اس دو فرکانسه میباشد در روستاها نقشه های ۱/۲۰۰ موجود نمی باشد و برای تهیه آن بایستی با جی پی اس ها نقشه تهیه گردد

  2. ولید گفته:

    سلام وقت بخیر .

    چطور میتونم مشخصات ملک زمین کشاورزی که با نام پدرم هست پیدا کنم قولنامه ای خریداری شده ….
    پدرم چند سالی هست فوت شده و زمین تصرف اشخاص شده و تمام مدارک زمین به سرقت رفته …. فقط کروکی زمین دارم و مشخصات پدرم فقط پلاک ثبتی می‌خوام که به نام پدرم خورده لازم دارم که برم دنبال کارای قانونی…

    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  3. سعید گفته:

    با سلام آیا امکان تهیه نقشه های یک دوهزارم سازمان نقشه برداری برای افراد عادی وجود دارد؟من تو سایت سازمان دیدم که نقشه و عکس هوایی فقط با نامه از ادارات ذی صلاح در ازای دریافت مبلغ به اشخاص تحویل میگردد.اگر فردی شخصا درخواست نقشه یا عکس هوایی داشته باشه میتونه از سازمان بگیره یا نه؟باتشکر

    • root گفته:

      متاسفانه خیر، باید توسط کارشناس انجام شود. لطفا جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09127878431 تماس بگیرید.

  4. مسعود گفته:

    آزمون کارشناسی رسمی راه و ساختمان-96
    50- در طول یابی الکترونیکی با دستگاه توتال استیشن به چه مطلبی باید توجه شود ؟
    1) کم و زیاد کردن ارتفاع دستگاه و رفلکتور طول افقی را هم کم و زیاد می کند .
    2) کم و زیاد کردن ارتفاع دستگاه به هیچ وجه در طول افقی تأثیری ندارد .
    3) کم و زیاد کردن ارتفاع دستگاه بر طول افقی تأثیر خواهد گذاشت .
    4) کم و زیاد کردن تنها رفلکتور بر طول افقی تأثیر خواهد گذاشت .
    با سلام.اگه ممکنه در پاسخ مستند به این سوال کمکم کنید. چون واقعا خیلی وقتمو گرفت ولی نتونسنتم جوابی براش پیدا کنم. ممنون

    • رضا گفته:

      گزینه دو صحیحه، طولیابی در دستگاههای توتال استیشن برمبنای رفت و برگشت موج محاسبه میشه و ارتفاع دستگاه و رفلکتور تاثیری در طول ندارد.

    • رضا گفته:

      گزینه دو صحیح هست. توتال استیشن برمبنای رفت و برگشت موج، طول افقی رو محاسبه میکند، بنابر این تغییر ارتفاع دوربین و رفلکتور تاثیری در طول افقی ندارد.

  5. حسینی گفته:

    سلام وقت بخیر.آیا در همه جای ایران کارشناس دارید که نقشه یوتی ام تهیه کنه.چون من یه زمین داخل یکی از روستاهای ورامین دارم که باید یوتی ام جهت قدمت بنا و راه دسترسی رسم بشه و مهر دادگستری هم بخوره .در ضمن حق الرحمن چقدر میشه؟با سپاس

  6. سایه گفته:

    با سلام. آیا این کار نقشه برداری باید توسط مهندسین ثبت انجام شود یا اگر از طرف شرکت دیگری انجام شود مورد قبول است

  7. آیدین گفته:

    ما یک زمین داریم این زمین چند نفر ورثه داره و قولنامه هست، ما ایران نیستیم یکی از ورراث که کارو دنبال میکنه، میگه برای ثبت جی پی اس اون زمین، باید زمین به اسم یک نفر زده بشه، بنظرتون ما باید اونجارو به اسم یه نفر بزنیم؟ یا بدون وکالت این کار میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

Powered by WhatsApp Chat

× مشاوره رایگان