نقشه برداری ثبتی به نقشه برداری ای گویند که جهت انجام کارهای ثبتی نظیر دریافت سند، اصلاح متراژ، تفکیک ملک، تجمیع املاک و … انجام می شود. در واقع مخاطب نقشه برداری ثبتی عموما اداره ثبت، شهرداری یا سازمان های مرتبط با آن ها هستند. تمامی ادارات کشور قبل از اینکه هر کاری بر روی ملک شما انجام دهند از شما می خواهند که بسته به درخواستتان یکی از انواع نقشه برداری ثبتی را انجام دهید. برای مثال اگر ملکتان قولنامه ای است، هنگام تشکیل پرونده برای دریافت سند از شما نقشه UTM می خواهند، یا اگر متراژ ملکتان تغییر کرده باشد از شما نقشه تجمیعی می خواهند و …

 

نقشه برداری ثبتی
نقشه برداری ثبتی

بنابراین با توجه به سازمانی که به آن مراجعه می کنید و درخواستی که دارید، نیاز به نقشه برداری ثبتی در انواع آن خواهید داشت تا وضعیت ملک دقیقا مشخص گردد. در هنگام سفارش نقشه برداری حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید که فرد مورد نظر دارای تاییدیه های لازم از سازمان نظام مهندسی بوده و کارشناس دادگستری نیز باشد زیرا نقشه هایی مورد تایید سازمان های ذیربط قرار می گیرند که توسط مهر کارشناس نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری تایید شده باشند و اعتبار فرد نقشه بردار بسیار حائز اهمیت است. موارد بسیار مشاهده شده که به دلیل عدم تخصص کافی، فردی مبتدی نقشه برداری را انجام داده و پس از گذشت زمانی قابل توجه در پروسه اداری درخواست کارفرما مشکلات عجیبی به وجود آمده است. لذا اکیدا پیشنهاد می کنیم کار را به کاردان بسپارید!

موارد زیر از جمله مواردی هستند که می توان به آن ها نقشه برداری ثبتی گفت:

 

  • نقشه برداری UTM
  • ماده 147
  • نقشه برداری تفکیکی
  • نقشه برداری تجمیعی
  • نقشه برداری جانمایی پلاک ثبتی
  • توپوگرافی
نقشه برداری ثبتی
انجام امور نقشه برداری

 

اگر نقشه برداری ثبتی دارید، کارتان را به اکیپ نقشه برداری تخصصی ایران UTM بسپارید. تیم ما با تجربه سالیان کار در این حوزه کلیه نیاز های  شما را با بهترین قیمت و بیشترین سرعت مرتفع می کند.

www.iranutm.com

7 دیدگاه برای “نقشه برداری ثبتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

Powered by WhatsApp Chat

× مشاوره رایگان